Ressamların eserleriyle karşılaşma öykülerim genelde ilginç oluyor. Çalışma odamızın duvarlarında Mariduki’nin eserlerini gördüğüm ilk günden beri işin içinde bir zariflik olduğunu sezdim.

Ressamların eserleriyle karşılaşma öykülerim genelde ilginç oluyor. Çalışma odamızın duvarlarında Mariduki'nin eserlerini gördüğüm ilk günden beri işin içinde bir zariflik olduğunu sezdim. Emi Mariduki | Bir Japon Ressamın İzinde

Tabloların altında Emi Mariduki yazıyordu. Büyük ihtimalle Japon olmalıydı. Japon resmi denince, genelde aklımıza doğanın öne çıktığı devasa bir perspektif, ağaçlar, kuşlar ve bir yerde minicik bir kulübe yanında bir insan gelir. Denir ki, “bu büyük üsta bilmem kimin hayatını anlatıyor”. “E büyük usta nerede?” dersiniz “işte o miniminnacık görünen figür o” derler. Elbette başta gülümsersiniz ama resmin bu yaklaşımındaki derinliği, insanın evren ve ekosistem içindeki yerini tam olarak anlatan bir bilgeliğin eşiğinde olduğunuzu da kavrarsınız. Bu konuda İpek Hanım’ın (İpek Aral Kişioğlu) çok güzel bir makalesi var (Hokusai’nin Büyük Dalgası)

Baştan söylemeliyim ki, Mariduki’nin eserleri bu alıştığım Japon resim tarzının çok dışındaydı. Hemen Google dedim ama Google pek konuşamadı. Sanatçı nasıl oluyorsa birkaç tablosu dışında kayıp kalmayı başarmıştı. Eh dedim en azından Türkçe bir makale ile bir şeyler yazmayı başarırsam, burada çalışmaları görünür.

Böylece aramaya devam ettim. Şaşılacak şekilde bir şey bulamadım. Bulamıyordum. Hayatım belki Internette geçiyordu ama bulamamak tutkumu arttırdı. Hergün yanından geçerken dikkatli bir gözle baktığımda çalışmalarında ne enteresan detaylar gizlediğini de şaşkınlıkla farkettim. Özellikle rakamlar, başlıbaşına bir olaydı.

Ressamların eserleriyle karşılaşma öykülerim genelde ilginç oluyor. Çalışma odamızın duvarlarında Mariduki'nin eserlerini gördüğüm ilk günden beri işin içinde bir zariflik olduğunu sezdim. Emi Mariduki | Bir Japon Ressamın İzinde

Sonra birgün Japonca Google’da arama yapmayı akıl ettim sonunda 🙂
www.google.co.jp

Önce adının Japonca yazılışını buldum
毬月絵美

TAKİBE ALIN:

X (Twitter) Takip Edebilirsiniz: 
twitter.com/ssonmez

Bilimkurgu okumayı seviyorsanız,
Starbul ilginizi çekecektir. www.starbul.com

Youtube Kanalım: 
www.youtube.com/suleymansonmez 


Böylece resmi sitesi olarak şurayı buldum.
http://homepage2.nifty.com/mariduki/maridukiFiles/gallery.html

Hatta e-mailine de buldum. mariduki@me.com

Ama bu kadar. Ötesi yok. Bir sene geçti. Bu yazıyı sürekli erteledim. Ama yok dostlarım. Kişi hakkında doğru dürüst bilgi yok 🙂

 

SONRADAN EK:
Geçen yıllarda sanatçıyı buldum sosyal medyadan takibe de aldım. Arada birbirimizin gönderilerini beğenip yorum yapıyoruz. İngilizce ortak alan.
Gün geçtikçe daha yaratıcı çiziyor.

Instagram hesabı: https://www.instagram.com/emimariduki/ 

Ressamların eserleriyle karşılaşma öykülerim genelde ilginç oluyor. Çalışma odamızın duvarlarında Mariduki'nin eserlerini gördüğüm ilk günden beri işin içinde bir zariflik olduğunu sezdim. Emi Mariduki | Bir Japon Ressamın İzinde

Üstteki sayfayı yine Google Tercüme hizmetlerine bana şöyle bir çeviri verdi. Bilmem siz ne anladınız ama durum aşağıda …

EMI MARIDUKI

İllüstratörler Derneği Üyesi (New York)
Tokyo 1960 doğumlu
Edebiyat ve bilim bölümünden mezun olduktan sonra iş ün 1983 Yokohama, Ltd
Üretim faaliyetleri suluboya başlamak için 1985 ayrıldıktan sonra
“ZİHİN MEYDANI” Esplanade Galeri İlk kişisel sergisini 1988 (Nagoya)
Ginza, Nagoya, Kyushu başka “ışık ve rüzgar monolog,” Paula kozmetik 1991 Pinpoint Galeri “Kalp kroki” tarafından düzenlenen bir gezici sergi, bir solo sergi düzenledi (Aoyama)
Asahi Art Space “pencereleri ile Peyzaj” olduğunu Sergisi (Nagoya)
Kişisel sergisini 1992 Gallery House Maya şehir “aşk fırtına” (Aoyama)
Galeri ACS “paleti” Rüya Sergisi (Nagoya)
Orijinal Sanat Kutusu Galerisi sergi yayında “soprano Yağmur” şehir “fırtına aşk” kutluyor bu şiir sanat kitap 1993 (Roppongi), Esplanade Galeri (Nagoya)
(Omotesando), Crayon House Orijinal Sergisi “Şehir fırtına aşk” ın kitabı Libro şiir Seibu Ikebukuro
, Bir solo sergi 1995 (Nagoya) “Kalp kroki” Asahi Art Space
Printemps Ginza “Kalp Summertime”, bir solo sergi 1996
“Soprano Yağmur” Orijinal Sergi Salonu Resim 1998 Resim Emi kuruluğu Imizu (Toyama) Gönderen
“Şifa” Sergisi Galeri Evi Maya (Aoyama)
Yalnız Sergisi (Nagoya) Galeri ACS “bellek kapı”
“Yağmur soprano solo sergisi Resim Kitap Sergisi Özgün Four Seasons” Çiçek Dünyası “Mori Art Museum” 2001 (Gunma)
Yalnız Sergisi 2004 Tamagawa Takashimaya SC “etrafında ve çevresinde RENKLER”
Ginza Ito Ya “Akşamüstü Renkleri” solo gösteri
“Renklerin Örgü” Ginza Ito Ya yalnız sergisi 2005
Tamagawa Takashimaya SC “GARDEN” solo Sergisi 2007
Ito Ginza dükkanı “kendini kroki”, bir sergi
Tamagawa Takashimaya SC kapı “yolculuk”, bir solo sergi 2010
2011 Seksen Galeri “Kalp kroki solo sergisine Anılar” (Omotesando Hills)
Ito Ginza dükkanı “AŞK SEASONS” solo gösteri
Bir ana iş olarak,
Tokyo FM Yayıncılık “soprano Yağmur” sanat kitap şiir, resim şiir kitabı ile Hakusensha şehir “aşk fırtına”
Aylık kapak serisi, roman gazete, Enterpolasyonlu
Kitabın Soga, böyle bir CD ceket gibi “ilkokul müzik” eğitimi yayın, üretim illüstrasyon posterler, takvimler, dergi PR, bir kapak ek olarak.
1994 yılından bu yana, Sayın太konser Hiroshi Tanaka “Galaxy Orkestrası” (Ikebukuro Sunshine planetaryum) başkanlığında, slayt projeksiyon çizimler oynamak için uygun.
1996, tebrik kartları BMMYK Sadako Ogata (Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği) tarafından kabul edilmiştir.
Rahat marka “CHARGE” adresinden ün 1997 sürümü Serisi kuruluk.
Son yıllarda 1993 yılından bu yana üretim takvim, ilgilendim, “Teijin takvim yılı 2001, 2002”
“Seicomart 2002 takvimi” “takvim yılı 2005,2006,2007 Sumitomo Mitsui Sigortası”
Maple Bank takvim yılı “2006” Çin Oirio takvimi 2006 “”
“Mikimoto Kozmetik Ajanda 2007”
“2008 Kredi Saison (Saison • UC Kartı) Takvim”
Takvim gaz üretimi “Mitsui Marubeni Sıvılaştırılmış” Hitachi Maxell calendar 2009 “” 2010
“Tesis ve idare” Ohmsha aylık için 2000 yılından bu yana, “gezen Michikusa” kompozisyon bir dizi.
“Altın günü, gümüş ay romanı” gazetesi serisi 2005 (Sayın Mitsuru Izawa çalışma) için interpolasyon.
2007 yılında Tenyo Co, Ltd Satış “Puzzle”.
Sayın Mori Mitsuko Super Talk Broşürü kapak resmi 2008 canlı.
2007 yılında, şifa tavanı kubbe illüstrasyon programı bir video projeksiyonu “Manten” Konica Minolta Planetarium 2012

Özellikle suluboya ve maskeleme eserlerinde, biz de bu tür baskılar ve Jikure (cam sanatı) Bölüm de Vale üzerinde çalışıyoruz.

Böylece aklıma Krishamurti‘nin güzel bir sözü geldi. “Resim mi önemlidir ressam mı? Sanat eserini görmek yerine yapanı sormak züppeliktir”

Söylediği gibi sizi keyifli tablolarla başbaşa bırakıp çekiliyorum.

Ressamların eserleriyle karşılaşma öykülerim genelde ilginç oluyor. Çalışma odamızın duvarlarında Mariduki'nin eserlerini gördüğüm ilk günden beri işin içinde bir zariflik olduğunu sezdim. Emi Mariduki | Bir Japon Ressamın İzinde

Ressamların eserleriyle karşılaşma öykülerim genelde ilginç oluyor. Çalışma odamızın duvarlarında Mariduki'nin eserlerini gördüğüm ilk günden beri işin içinde bir zariflik olduğunu sezdim. Emi Mariduki | Bir Japon Ressamın İzinde

Ressamların eserleriyle karşılaşma öykülerim genelde ilginç oluyor. Çalışma odamızın duvarlarında Mariduki'nin eserlerini gördüğüm ilk günden beri işin içinde bir zariflik olduğunu sezdim. Emi Mariduki | Bir Japon Ressamın İzinde

Ressamların eserleriyle karşılaşma öykülerim genelde ilginç oluyor. Çalışma odamızın duvarlarında Mariduki'nin eserlerini gördüğüm ilk günden beri işin içinde bir zariflik olduğunu sezdim. Emi Mariduki | Bir Japon Ressamın İzinde

Ressamların eserleriyle karşılaşma öykülerim genelde ilginç oluyor. Çalışma odamızın duvarlarında Mariduki'nin eserlerini gördüğüm ilk günden beri işin içinde bir zariflik olduğunu sezdim. Emi Mariduki | Bir Japon Ressamın İzinde

Ressamların eserleriyle karşılaşma öykülerim genelde ilginç oluyor. Çalışma odamızın duvarlarında Mariduki'nin eserlerini gördüğüm ilk günden beri işin içinde bir zariflik olduğunu sezdim. Emi Mariduki | Bir Japon Ressamın İzinde

Ressamların eserleriyle karşılaşma öykülerim genelde ilginç oluyor. Çalışma odamızın duvarlarında Mariduki'nin eserlerini gördüğüm ilk günden beri işin içinde bir zariflik olduğunu sezdim. Emi Mariduki | Bir Japon Ressamın İzinde

Ressamların eserleriyle karşılaşma öykülerim genelde ilginç oluyor. Çalışma odamızın duvarlarında Mariduki'nin eserlerini gördüğüm ilk günden beri işin içinde bir zariflik olduğunu sezdim. Emi Mariduki | Bir Japon Ressamın İzinde

Ressamların eserleriyle karşılaşma öykülerim genelde ilginç oluyor. Çalışma odamızın duvarlarında Mariduki'nin eserlerini gördüğüm ilk günden beri işin içinde bir zariflik olduğunu sezdim. Emi Mariduki | Bir Japon Ressamın İzinde

Ressamların eserleriyle karşılaşma öykülerim genelde ilginç oluyor. Çalışma odamızın duvarlarında Mariduki'nin eserlerini gördüğüm ilk günden beri işin içinde bir zariflik olduğunu sezdim. Emi Mariduki | Bir Japon Ressamın İzinde

Ressamların eserleriyle karşılaşma öykülerim genelde ilginç oluyor. Çalışma odamızın duvarlarında Mariduki'nin eserlerini gördüğüm ilk günden beri işin içinde bir zariflik olduğunu sezdim. Emi Mariduki | Bir Japon Ressamın İzinde

Ressamların eserleriyle karşılaşma öykülerim genelde ilginç oluyor. Çalışma odamızın duvarlarında Mariduki'nin eserlerini gördüğüm ilk günden beri işin içinde bir zariflik olduğunu sezdim. Emi Mariduki | Bir Japon Ressamın İzinde

Ressamların eserleriyle karşılaşma öykülerim genelde ilginç oluyor. Çalışma odamızın duvarlarında Mariduki'nin eserlerini gördüğüm ilk günden beri işin içinde bir zariflik olduğunu sezdim. Emi Mariduki | Bir Japon Ressamın İzinde

Ressamların eserleriyle karşılaşma öykülerim genelde ilginç oluyor. Çalışma odamızın duvarlarında Mariduki'nin eserlerini gördüğüm ilk günden beri işin içinde bir zariflik olduğunu sezdim. Emi Mariduki | Bir Japon Ressamın İzinde

Ressamların eserleriyle karşılaşma öykülerim genelde ilginç oluyor. Çalışma odamızın duvarlarında Mariduki'nin eserlerini gördüğüm ilk günden beri işin içinde bir zariflik olduğunu sezdim. Emi Mariduki | Bir Japon Ressamın İzinde


Kaynakça:

http://homepage2.nifty.com/mariduki/maridukiFiles/gallery.html
Google Japonca

TAKİP İÇİN : Yazdığım Kitaplar | Youtube | Twitter | Instagram



8 YORUMLAR

  1. Ne kadar güzel resimler! Herbiri insanı ayrı bir rüya alemine götürüyor sanki….Bu tanıtımı yaptığınız için de ayrıca çok teşekkürler, sevgiler…

  2. İşin güzel yanı şu ki resimleri burada gördüğünüzden daha güzel. Tarayıcıdan geçirilip web ortamına aktarılırken hayli kayba uğramışlar. Matbaa çıktısı olan sonuçları gördüm. Keşke kendisine dört dörtlük bir site yaptırsaymış… Ama bu haliyle de eserler insanı alıp götürüyor.

  3. Ne muazzam eserler bunlar.Bize de görme fırsatını verdiğiniz için teşekkürler.Düşündüm de,bilgisayar ekranından bile böylesine güzel görünüyorlarsa,orjinalleri kim bilir nasıldır…

  4. Keşke Biraz daha detaylı bilgiye sahip olsaymışız,Teknik ; Suluboya yanılmıyorsam..Maruduki’yi tanıştırdığın için kendi adıma teşekkür ederim…

YORUMUNUZ NEDİR?

Yorumunuzu yazınız
İsminizi Yazınız